Subscribe to Newsletter

Food for thought

HomeArchive by Category "Food for thought"

Stakeholderdialoog onmisbaar voor koersen op duurzaamheid

Een gefocuste, goed herkenbare en organisatorisch geborgde maatschappelijke strategie is de kern van duurzaam ondernemen. Zo’n strategie kan rekenen op maatschappelijke waardering die de onderneming beloont voor haar duurzaamheidsinspanningen, omdat deze invulling geeft aan wensen en verwachtingen van stakeholders: klanten, investeerders, maatschappelijke organisaties, medewerkers, banken en noem maar op. Sommige

EU-regelgeving over niet-financiële informatie – wat staat u te wachten?

De EU-richtlijn inzake niet-financiële informatie, of EU Non-Financial Reporting Disclosure (NFRD) – wellicht heeft u deze termen al voorbij horen komen. Vanaf verslagjaar 2017 is deze richtlijn namelijk van kracht in Nederland. Dit heeft consequenties voor bedrijven die nog niet of weinig over maatschappelijke onderwerpen rapporteren, maar ook voor bedrijven

10 developments impacting the CSR landscape

2017 has started! Time to look at the trends that will play a role in corporate social responsibility this year. 1. Sustainable Development Goals integration In 2015 the United Nations introduced the UN sustainable development goals (SDGs) aimed at reaching a desired situation in 2030. As opposed to the Millennium Development Goals, the SDGs already

10 developments impacting the CSR landscape

2017 has started! Time to look at the trends that will play a role in corporate social responsibility this year. 1. Sustainable Development Goals integration In 2015 the United Nations introduced the UN sustainable development goals (SDGs) aimed at reaching a desired situation in 2030. As opposed to the Millennium Development Goals, the SDGs already