Subscribe to Newsletter

Nieuws

News | Food for Thought | Events

HomeNieuwsImpact monetariseren: ‘Alles heeft een prijs: de werkelijke kosten van producten’

Impact monetariseren: ‘Alles heeft een prijs: de werkelijke kosten van producten’

Hoe kan het dat een vliegticket naar Marseille evenveel kost als 13 liter benzine? Hoe kan het dat een liter melk goedkoper is dan een liter bruisend water? En waarom is het recyclen van puur goud uit oude laptops duurder dan het winnen en zuiveren van gouderts uit mijnen? Het antwoord is simpel, niet alle ‘kosten’ zijn zichtbaar in de prijs van het product. Deze verborgen kosten, zoals invloed op klimaatverandering, volksgezondheid en arbeidsomstandigheden, zien we meestal niet terug op het prijskaartje van een product.

Lees het artikel van Misha Elkerbout (consultant bij Sustainalize) in Magazine TGTHR met drie tips om te starten met impact monetariseren.

Blijf op de hoogte van ons nieuws, blogs en events via onze nieuwsbrief!